"Lumea e, poate, schiţa rudimentară a vreunui zeu copilăros, care a abandonat-o la jumătate, ruşinat de execuţia deficientă; e opera unui zeu subaltern, de care zeii superiori se amuză; este producţia confuză a unei divinităţi pensionate şi senile, care a şi murit." David Hume


Lumea în care trăim e o lume minunată în care nimic nu e ceea ce pare, "o cuşcă de nebuni" cum spunea Tommaso Campanella! Sper să vă trezească la realitate într-un mod optimist această incursiune!

Enjoy:)




luni, 19 aprilie 2010

Americans are NOT stupid?

We all live in a yellow submarine, a yellow submarine, a yellow submarine...
:D Am descoperit ceva interesant pe net: coeficientul de inteligenţă al americanilor de rând. Presupun că e ceva ce unii dintre voi deja ştiu sau au văzut pe net, dar e ceva...care pe mine una m-a lăsat fără cuvinte, dar paradoxal ceva despre care nu m-am putut abţine să nu comentez :D

http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE

Toată lumea ştie unde e America, toată lumea ştie că America are o parte de nord şi una de sud, iar partea de nord este ocupată de Statele Unite ale Americii şi de Canada, cel puţin toată lumea din Europa. Când mă gândesc că din clasa a 4-a istoria mi-a dat dureri de cap pentru că nu întelegeam eu de ce trebuie eu să învăt despre Ludovic al XIV-lea, Napoleon sau mai rau Mihai Viteazu, Ştefan cel Mare şi domnitorii noştri, şi nici măcar la liceu sau acum la facultate n-am scăpat de istorie, devin ... mută să zic aşa când văd că sunt oameni care nu ştiu cîte războaie mondiale au fost. Nu anii, măcar numarul!
Ok, toată lumea cunoaşte SUA. Toţi vorbim acum engleză, preluăm sărbători gen Valentine's Day (sincer unii dintre noi ieşeam mai fericiţi cu Ballentines Day) şi ne afiliem la visul american, dar uitaţi-vă un pic la oamenii ăştia. Nu sunt numai copii, tineri sau bătrâni, sunt toţi la un loc.
SUA îşi are gloria ei de mare putere pe scena relaţiilor internaţionale, nu degeaba Războiul Rece şi-a lăsat amprenta asupra mediului internaţional, se implică în problemele lumii actuale şi contrabalansarea balanţei de putere pe măsură ce puteri precum India, China sau Brazilia răsar şi bineînteles îşi păstrează o poziţie aparte faţă de Rusia. Asta e la nivelul de sus diplomatic, că dacă ne uităm la cei din videoclip e jale în rest.
Unde e naţiunea aia al cărei steag e încă sus alcătuită din foşti absolvenţi de Harvard, Oxford sau alte universităţi binecunoscute, care sincer cred că sunt pline de străini nu de americani?
Cum naiba Utopia e o ţară? Cum să nu ştii cine a câştigat războiul din Vietnam, când americnaii şi-au luat-o rău pe coajă? Cum să nu ştii ce e Regatul Unit? Cum naiba să arăţi pe hartă Iranul unde e Australia, doar pentru că ai citit şi aşa scrie acolo?
Toate astea sunt posibile...numai priviţi-i!
Ştiţi, visul ăla american, cu slujbă la un birou într-o clădire de sute de etaje, un Mercedes,BMW sau Chrisler după caz, o casă într-un cartier cu vecini cumsecade, cu gard alb şi grădină de trandafiri? Ei, mă gândesc serios să mă răzgândesc :))
Oare aşa trăiesc ei, într-o idiocraţie absolută? Întrebare întrebătoare...Dacă ajung curând în SUA vă voi şi răspunde, dar cum am zis...mă gândesc serios să mi găsesc vreun vis mai european aşa :D
Între timp, sunt mândră că sunt româncă (AZI)!
O seară plăcută!:*

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu