"Lumea e, poate, schiţa rudimentară a vreunui zeu copilăros, care a abandonat-o la jumătate, ruşinat de execuţia deficientă; e opera unui zeu subaltern, de care zeii superiori se amuză; este producţia confuză a unei divinităţi pensionate şi senile, care a şi murit." David Hume


Lumea în care trăim e o lume minunată în care nimic nu e ceea ce pare, "o cuşcă de nebuni" cum spunea Tommaso Campanella! Sper să vă trezească la realitate într-un mod optimist această incursiune!

Enjoy:)




duminică, 13 februarie 2011

Azi nu

Azi, o nouă zi într-o Românie deja veche, mi-am propus să nu mai iau în seamă problemele cotidiene. Să nu mai iau în seamă mestecătoarele alea de gumă de 15-18 ani din RATB-urile bucureştene deja uzate care printre pocnituri de baloane îşi adresează prieteneşte apelativul "fă" urmat de îndemnul "du-te dracu", la fiecare fiecare frază încheiată; să nu mai iau în seamă boschetarii din colţul străzii de la Obor care suflă în pungi şi se ascund în pasaj de vântul şi frigul de-afară; să nu mai iau în seamă cerşetorii din metrou care cântă melodia aia care începe aşa "Cobori Doamne pe Pământ să vezi oamenii cum sunt. Să vezi cum o duc bogaţii şi cum trăiesc azi săracii. Bogaţii au milioane iar săracii mor de foame..."...Să nu mai iau în seamă haitele de câini din spatele blocului şi faptul că 60 de bucureşteni sunt muşcati de câini zilnic; să nu mai iau în seamă aglomeraţia, traficul şi nesimţiţii, care deşi sunt biodegradabili se pare că nu dispar spre deosebire de gunoiul de pe stradă care nu e biodegradabil şi nu-l mai strânge decât vântul; să nu mai iau în seamă factura la întreţinere şi că preţul gigacaloriei a crescut considerabil indirect proporţional cu salariul meu; să nu mai iau în seamă că preţul unui kg de ulei a ajuns aproape 8 lei; să nu mai iau în seamă că privind la televizor îmi dau seama că prostia şi "curvăsăria" sunt primele promovate; să nu mai iau în seamă rata de analfabeţi sau de oameni cu studii care nu-şi găsesc un loc de muncă cu un salariu decent; să nu mai iau în seamă că trăiesc în ţara în care sănătatea şi educaţia sunt la pământ iar statul se pare că nu-şi prea îndeplineşte funcţia aşa cum stipula J.J. Rousseau în ceea ce se numea contract social; într-o propoziţie: Să nu mai iau în seamă că trăiesc în România!

Ce-ar fi să iau în seamă doar iubireaaa? Că până la urmă doar iubirea contează nu? Ce dacă această Valentine s Day nici măcar nu există în istoria noastră şi e raiul comercianţilor care între Moşi Crăciun şi mărţişoare mai pot scoate un ban cinstit vânzând inimioare de pluş! De parcă dragostea se cumpără de la tarabă...Cu toate astea mi-am propus să nu mai iau în seamă nici asta! Să levitez mental de la Pământ şi să aberez un pic!
Poate o să recurg la un mesaj către altă planetă: "Vă rog teleportaţi-mă, aici nu există viaţă inteligentă!". Dacă nici extratereştrii nu sunt o soluţie atunci îmi fac planeta mea :D
Măcar pentru două zile...Unde să nu fie nicio Valentine s Day prin care să-i demonstrezi iubitului/iubitei că îl/o iubeşti, dacă simţi asta nu o simţi doar într-o zi şi o exprimi prin cumpărarea unei inimi de pluş, unde tot ce-am spus mai sus e transformat în opusul său şi unde nu prostia, ignoranţa, falsitatea sunt kings of the castle. Cine vrea să mi se alăture e binevenit! ;)

Un comentariu:

  1. Nici extraterestrii nu sunt o solutie:)) Lumea asta se va agata de tine si nu te va lasa sa pleci... asa ca...vezi..blogului ii spune "minunata lumea noua" solutia pare sa fie "propria planeta":)

    O seara frumoasa!

    PS La cat e tren spre "Lumea noua"?

    RăspundețiȘtergere